Langkau ke kandungan utama

Banyak nak kena buat prototaip

Buat masa ini selain dari menjalankan tugasan menyiapkan beberapa projek tempahan, pada masa yang sama juga saya sudah mula sikit-sikit memikirkan persiapan untuk projek seterusnya. Pada hal asal perancangan saya perlu siapkan beberapa kerja yang tertangguh sebelum ini. Tapi saya susah nak tidur malam memikirkan projek yang akan datang ini. Untuk elak dari masalah tersebut saya mulakan sikit sikit dulu sebagai pemanas badan.

Nampak gayanya kali ini saya memerlukan pandangan dari anda semua mengenai pelbagai perkara. Semuanya berkaitan dengan pandangan aktiviti dan produk baru. Saya perlukan survey yang boleh menguatkan lagi permintaan terhadap produk tersebut. Cadangan untuk buat kelas online juga mungkin saya akan pertimbangkan dan minta pandangan dari anda juga. Jika ianya baik dan banyak baik dari keburukan, saya akan laksanakannya. Jika tidak, saya akan lupakan hasrat tersebut.
Apa pun saya perlu bantu anda juga. Bagi yang ingin bekerjasama saya terima dengan tangan terbuka. Masakan beberapa tahun sebelum ini pun ramai yang berjumpa dengan saya dengan membawa idea-idea yang tip top dan ada yang ingin bekerjasama menjayakannya. Tapi banyak juga yang separuh jalan disebabkan kesibukan masing-masing dengan kerja. Apa pun kali ini saya ada masa. Dan peluang ini baru saja saya perolehi. Harap selepas ini tiada yang mengganggu.
Mengenai prototaip projek saya seterusnya, masa sibuk belum bermula lagi. Cuma sekarang ni tengah fikirkan dana-dana yang diperlukan untuk menjayakan projek tersebut. Jika kerajaan sudah siapkan lorong untuk memohon dana, buat masa ini saya sedang membuat persiapan. Tapi kalau ada pihak yang direct pada saya, alhamdulillah, senang kerja dan tak perlu melalui orang tengah. Apa pun buat masa ni saya dapat kerjasama denga satu pihak yang memang berminat dengan rekaan saya. Tapi itu baru permulaan dan saya belum boleh selesa lagi dengan hal tersebut. Namun saya terima sebagai satu peluang.

Pada simpanan peribadi saya terdapat beratus-ratus idea yang satu pun tidak dikeluarkan lagi. Tapi ada beberapa idea yang sudah terlepas terkandung dalam e-book Koleksi Projek Akhir yang telah saya tamatkan penjualannya. Itulah produk yang paling cepat tempoh penjualannya. Selepas itu terus tutup dan tidak dijual lagi. Idea-idea tersebut adalah antara senarai menunggu untuk dikeluarkan dan dijadikan aset produk baru pada masa akan datang. Ia berlandaskan mesra pengguna dan mampu dimiliki. Harga yang sama dengan produk dari China tetapi berkualiti dan buatan tempatan.
Semua tugasan ini saya lakukan bersendirian. Walaupun partner saya masih ada, tetapi saya rehatkan dahulu sementara saya setup organisasi MyEnik menjadi kukuh lagi. Buat masa ini juga MyEnik beroperasi melalui online saja. Pada masa akan datang insyaallah mungkin menjadi lebih cabangnya. Jadi, jika ada kelemahan yang terjadi, saya terima dan perbaiki setiap masa. Sebab jatuh bangun tu sudah menjadi lumrah kehidupan.

Post Yang Mesti Anda Baca