Langkau ke kandungan utama

Saya pun ada final project juga

Kalau student IPT ada final projectnya sendiri, saya pun ada juga. Tapi untuk saya punya lagi susah la berbanding projek kat IPT. Yang menilainya pun bukan calang orang. Semuanya terdiri dari golongan profesional. Apa pun semua itu lambat lagi. Sebab saya perlu banyak perkara yang mesti disiapkan sebagai persediaan. Kalau tak bersedia takut-takut tak tak jadi pula. Apa yang saya nak present kan tu? Ada la. Tapi benda tu tak la hebat mana pun cuma ianya boleh diketengahkan je. Tapi mungkin bagi orang lain mereka kata hebat.

Tak tahu la nak kata. Benda-benda ni semua sudah lama saya fikirkan dan ada juga yang lambat sehinggakan orang lain sudah dapat dulu. Tapi tak mengapa. Rezeki masing-masing. Apa yang saya ada itulah yang akan saya tunjukkan. Jika dah dapat pada orang lain, tak mengapalah. Mungkin itu idea mereka dan kebetulan pula sama dengan idea saya. Mungkin juga idea saja yang sama tapi kaedahnya pula berbeza. Pada masa kini banyak individu dan organisasi sibuk memikirkan kaedah untuk mencari sumber percuma (free energy).

Perkara yang sama juga saya dan Bro Jimi ada membincangkannya. Isu tersebut sangat menarik tapi pada asalnya saya kurang tertarik kerana terlalu ramai orang mengejar pada idea tersebut. Isu yang dibangkitkan oleh Bro Jimi membuatkan saya tertarik kerana pelbagai idea dan kaedah penyelesaian timbul. Saya bersetuju untuk membina satu sistem free energy yang sebenar-benarnya. Isu tersebut telah dibahaskan sehinggakan sumber percuma seperti solar, air dan angin bukan boleh dipanggil free energy.

Terdapat sumber lain lagi. Semuanya ini timbul setelah kajian terhadap teknologi ufo yang digunakan sehingga ke hari ini dan kita masih tidak ketahui teknologi tersebut kecuali pihak tertentu seperti di A*** 5*. Bagi saya idea tersebut sudah dibongkar tetapi menerimaan idea tersebut tidak mampu ditampung oleh kekuatan pemikiran manusia. Kita ada hadnya. Untuk melangkaui had tersebut bukan perkara mudah. Jika diketahui oleh kita, dunia akan berubah dan kemusnahan akan tercetus. Salah satu idea sistem free energy yang akan saya ketengahkan ini mungkin sudah diketahui, paling tidak pun pihak saintis.

Tidak mungkin mereka tidak terfikir idea yang lebih canggih? Mustahil. Dan banyak idea yang saya terima dari orang luar sudah agak lama dan ianya bukan sesuatu yang baru. Cuma tugas saya dan kita sekarang ini adalah untuk mengetengahkan saja dan untuk menghasil benda yang baru agak sukar terutama bagi bidang elektronik. Insyaallah saya akan usahakan ke arah itu.

Post Yang Mesti Anda Baca