Langkau ke kandungan utama

MyENik kembali dari bercuti

Assalamualaikum. Salam selamat hari raya. Dan maaf zahir batin. Kini saya kembali bertugas setelah seminggu bercuti raya di kampung halaman. Alhamdulillah selamat rasanya raya tahun ni. Walaupun agak penat dan badan dah mula rasa tak berapa sihat.

Agak-agaknya macam mana raya anda? Seronok atau pun tak? Harap-harap seronok la ye. Yang dapat duit raya tu, tahniah la saya ucapkan. Yang banyak bagi duit raya tu pun doa saya semoga anda akan memperolehi keberkatan hidup dan memperolehi rezeki yang melimpah ruah. Amin.

Raya tahun ni saya agak sibuk dengan pelbagai persiapan raya. Maklumlah banyak kampung nak kena balik. Itu pun masih ada lagi tempat yang belum sampai. Insyaallah kalau ada masa akan sampai lah juga. Perancangan saya cuti raya ni nak buat beberapa kerja dan persiapan untuk MyEnik. Selain dari kain baju dibawa balik ke kampung, tidak ketinggal juga beberapa peralatan dan barang kerja MyEnik. Rancangan saya sebenarnya nak menyiapkan beberapa kerja yang banyak tidak selesai lagi. Disamping persiapan beberapa produk baru MyEnik.

Tapi saya hanya mampu merancang. Hanya Tuhan juga yang menentukannya. Saya tidak mampu untuk membuat kerja-kerja tersebut dan hanya sedikit saja kerja yang mampu saya lakukan. Kerana penat membuat banyak kerja persiapan raya di siang hari, pada malam badan terasa penat dan membuatkan terpaksa tidur awal. Apabila raya tiba, pada malam hari juga masih terasa penat kerana sibuk beraya dan sibuk menyambut tetamu datang beraya. Selesai saja, badan rasa penat dan terus tidur. Jadi perancangan untuk membuat kerja di malam hari sudah banyak terlepas.

Sekiranya badan terasa penat dan mengantuk, saya tiada fokus untuk membuat kerja. Jika dipaksa juga, mungkin banyak kesilapan yang akan berlaku dan menjadikan kerja tidak berkualiti dan mungkin tidak sempurna. Jadi, kesempatan cuti seminggu ini saya gunakan sebaik-baiknya cuti yang diberikan dengan hal-hal bersama keluarga tanpa keluarga menyedari sebenarnya saya mempunyai beberapa kerja lain juga.

Setelah habis bercuti ini, saya memulakan semula tugasan di MyEnik setelah seminggu bercuti dan putus hubungan dengan MyEnik. Insyaallah dengan mulanya tugas hari baru ini pada bulan syawal ini, saya akan cuba selesaikan beberapa kerja dan tugasan yang banyak bertangguh. Sebab kini sekali lagi, saya kembali sepenuh masa di MyEnik setelah beberapa minggu sebelum ini saya sibuk dengan kerja luar sehingga mengganggu pentadbiran MyEnik.

Kepada mereka yang masih menunggu sesuatu, tidak kiralah apa pun seperti projek, produk, buku, komponen dan tempahan, saya akan cuba selesaikan pada minggu ini juga. Terima kasih kerana masih bersabar dan memberi sokongan. Maklumlah... saya sorang je sekarang ni. Lepas ni baru ada pekerja yang akan membantu. Perjalanan MyEnik ni pula ada masa turun dan ada masa naik. Tapi apa pun saya akan cuba menaikkan MyEnik ke tahap paling tinggi. Jika anda tidak memberi sokongan, tidak mungkin MyEnik akan bertahan sehingga ke hari ini. Terima kasih banyak-banyak kepada anda semua.

Selama hari raya. Maaf zahir dan batin. Sesiapa yang tahu rumah saya, jemput la datang beraya ke rumah.

Post Yang Mesti Anda Baca