Langkau ke kandungan utama

Kuasa magnet

Kehebatan kuasa magnet belum dapat dirungkaikan lagi sehingga sekarang. Malah tenaga yang dihasilkan juga memeningkan kepala para saintis seluruh dunia. Ianya amat misteri sehingga sekarang belum ada jawapan. Pelbagai teori terhasil berkenaan dengan kehebatan kuasa magnet.

Magnet kekal boleh dijana mengikut kehendak hati. Manakala magnet sementara boleh dijana sesuka hati. Kehebatan magnet boleh digunakan untuk pelbagai fungsi. Malah setiap hari kita menggunakan tenaganya untuk apa juga aplikasi. Boleh menjana tenaga elektrik dan menjana tenaga-tenaga lain yang kita ketahui dan tidak ketahui.

Magnet, elektromagnet menghasilkan satu bentuk atau corak tenaga. Pada masa sama menghasilkan gelombang. Jika dikaji mendalam ia boleh menghasilkan satu daya yang sifar yang kita tidak ketahui dan sukar untuk mencapainya. Jika ianya boleh dicapai sudah tentu tahap teknologi manusia di bumi ini sudah terlalu maju. Tetapi ia boleh mengganggu tahap daya tahan badan manusia dan juga alat elektrik yang kita guna selalu seharian. Ianya bahaya.

Jadi bagaimana untuk menjana daya sifar? Secara teori ianya benar. Tetapi secara amalinya sangat sukar untuk dilaksanakan kerana kehilangan ilmu yang sepatutnya kita tahu. Di manakah ilmu tersebut? Ada pada seseorang yang hanya beliau atau mereka yang tahu. Ilmu tersebut terlalu mahal dan tidak ternilai. Malah jika disebarkan, kita belum boleh menerimanya kerana kemampuan otak kita yang terhad. Albert Einstien pun separuh jalan memiliki ilmu tersebut. Manakala Prof yang cacat itu pun (lupa nama dia) tidak mampu meneruskan teori lama Einstien sehingga jatuh sakit.

Satu pusingan sesuatu daya medan magnet beribu-ribu pusingan sesaat boleh menghasilkan satu daya misteri yang sukar untuk dihuraikan kerana belum pernah terjadi di kalangan manusia secara terang-terangan. Tanpa disedari manusia misteri secara senyap-senyap sudah menghasilkannya. Dengan konsep daya magnet, pelbagai tenaga dan gelombang terhasil. Oleh itu terjadinya anti-graviti yang mana ramai saintis sekarang mencari jalan untuk menjananya. Sedangkan saya bagai tidak percaya para saintis NASA tidak mampu untuk menghasilkan stimulasi graviti untuk stesen angkasanya. Inikan pula menghasilkan antigraviti secara senyap.

Jadi apakah kehebatan magnet yang selalu digunakan sekarang ini yang kita tahu dan kita tidak hiraukannya. Magnet boleh menjana tenaga elektrik, tenaga graviti, tenaga antigraviti, menjimatkan arus elektrik, menjimatkan petrol, menyihatkan badan dengan mengatur darah, menghilangkan sakit, menghantar gelombang, membunuh manusia dan kehidupan, merosakkan alatan elektrik, menghasilkan black hole, menghasilkan 4 dimensi dan sebagainya yang mempunyai banyak misteri yang belum disingkapkan.

Alien teknologi menggunakan kaedah magnet sebagai salah satu teknologi mereka. Gelombang yang terhasil boleh menghasilkan tenaga haba yang besar dan mengeluarkan warna-warna tertentu untuk setiap frekuensi. Logam tambahan yang digunakan juga adalah merkuri bertindak untuk menghasilkan beribu-ribu pusingan sesaat. Lemahnya kita tidak mampu buat. Teknologi yang mudah tetapi susah bagi umat manusia.

Sila kaji pada Thomas De Edison dan Nikola Tesla. Apakah kaitan mereka dengan konsep magnet. Bagaimana Tesla menghasilkan tenaga elektrik secara wireless dengan menara gegelungnya. Perhatikan juga apakah alatan yang telah Edison cipta. Adakah berkaitan dengan magnet? Ujikaji saya seterusnya berkaitan dengan magnet untuk dimuatkan dalam projek free energy. Secara terio 100% berjaya. Secara praktikalnya sudah 70% berjaya.

Jika anda suka menonton filen sains fiksyen barat seperti filem Back to the Future, anda mungkin perasan satu peranti penting yang terdapat di dalam kereta Prof gila tu? Kecil sahaja yang mempunyai 3 jalur merah menyala. Itulah bentuk alat antigraviti sebenarnya. Tetapi di dalam filem ia sudah jadi alat jangkauan masa. Pernah tengok filem Ironman? Dari tenaga reaktor menghasilkan free energy. Sangat menarik. Antara filem yang ada kebenarannya. Jadi filem mana lagi yang benar maksudnya? Jurney to the centre of the earth. Bagaimana pula dengan filem 2012? Tidak benar tetapi ada agenda tersembunyi yang berkaitan dengan black hole di Perancis. Apa pun Allah lebih Maha Mengetahui.

Wallahualam.

Post Yang Mesti Anda Baca